Heb jij als zweefvlieger hier een mening over, dan zijn we op zoek naar jou.
Iedere vlieger weet dat een vlucht voorbereid moet worden. En toch gaat de vluchtvoorbereiding niet altijd goed. Hoe kan dit? Recent heeft het NLR (Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium) een veiligheidsanalyse uitgevoerd waarin wordt geconstateerd dat 'geen goede vluchtvoorbereiding' in de kleine luchtvaart tot de hoogste risico’s behoort.
ILT wil meer weten en verbetering stimuleren en daarom..
gaan gedragsdeskundigen van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) onderzoeken hoe de vluchtvoorbereiding (nog) beter kan. Bij dit onderzoek is ook DBgedrag betrokken. Dit is een onderzoek- en adviesbureau dat gespecialiseerd is in gedragsinzichten en gedragsinterventies.
Het doel van het (op de gehele lichte luchtvaart gerichte) onderzoek is begrijpen waarom de vluchtvoorbereiding onvoldoende gebeurt. Het achterhalen van het probleem ‘achter het probleem’, de dieperliggende oorzaken dus. Deze aankondiging staat daarom op de algemene Nieuwspagina van de KNVvL . Maar het is van belang dat ook zweefvliegers deelnemen aan het onderzoek.
De KNVvL werkt hieraan graag mee .. en zoekt (ook zweef-)vliegers die dat ook willen
Ook jij kunt als zweefvlieger hier een belangrijke bijdrage aan leveren. Dit kan door je aan te melden om geïnterviewd te worden. De interviews worden in de komende maanden gehouden. Het interview duurt 45 minuten en wordt in overleg met jou gehouden op de dag en plaats die jou schikt. Geweldig als je meedoet want zonder jouw deskundige input is dit onderzoek niet mogelijk. Je kunt meedoen door een mailtje te sturen met je contactgegevens naar [email protected]
De onderzoekers willen graag kunnen differentiëren
Daarom graag in je mail vermelden:
Hoeveel vlieguren je per jaar maakt?
Vanaf welk vliegveld je meestal vliegt (je thuisbasis)?
Met welk type vliegtuig je vliegt?
Of je lid bent van een vliegclub?