In november organiseert de KNVVL weer een theorie-examen voor Part 66 technici. Je kan aan de examens meedoen om bestaande beperkingen weg te werken (motoren bijvoorbeeld of radio/ELT/transponder). Je kan ook meedoen als je technicus wil worden. De theoriecertificaten zijn 10 jaar geldig!


Examinator Egbert Veldhuizen schrijft

Om een uitbreiding (b.v. motoren) te krijgen dien je naast het theorie certificaat ook een jaar praktijk ervaring aan te tonen. De praktijkervaring kan al verzameld worden voordat je theorie examen gedaan hebt.

Voor eerste afgifte moet je twee jaar praktijkervaring hebben (tip: houd een logboek bij en verzamel "Workorders" op je naam met vermelding "On the job training".

Inschrijven: https://www.breve...nschrijven

DOE MEE! Nieuwe technici en uitbreidingen van bevoegdheid zijn super belangrijk als we in de nabije toekomst betaalbaar willen kunnen blijven vliegen en ook onze CAO in stand willen houden.

mvg Egbert Veldhuizen, Examinator Part 66

PS: commercieel onderhoud kost per toestel al snel € 500 tot 1000 per jaar.

Meer weten over hoe dat in de praktijk gaat?

Voor veel zweefvliegers is het een ver-van-mijn-bedshow... maar het is 'te doen'! We lieten eerder Jan-Peter Visser aan het woord.

En om je te helpen bij de voorbereiding op het examen zijn er oefenvragen beschikbaar; die vind je hier