Zweefvlieger André (90) krijgt allerlaatste vlucht cadeau: 'Dit is met geen pen te beschrijven'
Bij een aantal clubs is al een goed draaiende PR functie, en daarvan kunnen andere clubs weer leren. Elke club heeft zijn eigen (regionale) media, organisaties in de omgeving, van terreinbeheerders tot omwonenden en scholen. In de media komen met een vlucht van een 90-jarige, het gaat niet vanzelf. Hoe pak je het aan, wat zijn tips & tricks, hoe hou je de moed er in? Want wat is bijvoorbeeld het rendement van een activiteit om rondleidingen te verzorgen voor schoolkinderen en hun ouders, of deelname aan een Technasiumproject? Hoe trek je meer PR rendement uit bijzondere (misschien voor ons vrij normale) gebeurtenissen? En hoe blijf je je realiseren dat rendement niet alleen te meten is in ‘Nieuwe Leden’, maar ook in goodwill die ons als club én als zweefvliegers in het algemeen nog wel eens van pas kan komen?
Landelijke functie..
Om de krachten te bundelen en van elkaar te kunnen leren is zo'n commissie handig. Maar ook op nationaal niveau is een PR functie belangrijk. Hier ligt het accent wat anders, meer op landelijke media en organisaties en op algemene goodwill, want er is veel te winnen én te verliezen voor de sport.
Voor deze commissie zoek ik dus naar leden, zweefvliegers van verschillende clubs mét ervaring met, of ideeën over, communicatie en PR. Heb je er zin in? Meld je bij [email protected]