Luchtvaartfeiten.nl heeft een nieuwe publicatie: 'Next-Generation Airport Check-In'.
Het klassieke check-in proces heeft de afgelopen twintig jaar verschillende grote veranderingen ondergaan, gedreven door de introductie van zogenaamde ‘self-service’ technologie (bijvoorbeeld kiosks en internet of mobiele check-in). Deze technologie, waarbij de passagier zelf (een deel van) het proces uitvoert, heeft het mogelijk gemaakt om de verschillende onderdelen van het gehele check-in proces los te koppelen en te optimaliseren.
Voor luchthavens die hun check-in proces en infrastructuur aanpassen is het echter noodzakelijk om duidelijk inzicht te krijgen in de vereisten van de markt. Zowel passagiers als luchtvaartmaatschappijen zijn in toenemende mate voorstander van het gebruik van self-service technologie, maar dit is zeer afhankelijk van factoren zoals de mate waarin gebruiksgemak en het nut ervan wordt ervaren, alsook de mate waarin passagiers het gewoon zijn om technologie te gebruiken.
Download volledige research document Next-Generation Airport Check-In.
Luchtvaartfeiten.nl is een initiatief van de HvA Aviation Academy. Studenten en docenten delen kennis met politiek en publiek, om te zorgen voor een discussie op basis van feiten. De feiten worden gepresenteerd in fact sheets: korte, bondige overzichten van actuele luchtvaartthema’s.
Bron foto: Brussels Airport Company